Društvene mreže su u poslednjih par godina postale nezaobilazni deo svakodnevice, a ako je suditi prema informacijama sa konferencije u Sloveniji, na kojoj je jedna od tema bila i pozicija sportskih klubova na Fejsbuku, Crvena zvezda dominira kada je u pitanju Balkan.

Povezane vesti

Crvena zvezda ima preko 755 hiljada pratilaca na Fejsbuku, čak 214.000 više od drugoplasiranog Dinama (541.000), a 260.000 u odnosu na fudbalski savez Hrvatske (491.000).

Na četvrtom mestu se nalazi košarkaška sekcija Crvene zvezde sa 462.000, dok petu poziciju zauzima večiti rival, FK Partizan, sa 434 hiljade.

Košarkaška sekcija Partizana je šesta, sa 365.000.

Interesantno je da, ako izuzmemo Olimpijski komitet i Fudbalski savez Srbije, više nema ekipa iz naše države među 20 ekipa po broju pratilaca na Fejsbuku.

 

FOTO: Nebojša Mandrapa

Interesantno je da, sem Vojvodine (19.000) i kruševačkog Napretka (21.000), nijedan tim iz Srbije nema preko 10.000 pratilaca na Fejsbuku. Čukarički ima nešto preko 8.600, dok je Rad blizu 6.500 pratilaca na najbrojnijoj društvenoj mreži.

Voždovac ima malo preko 3,100, Spartak iz Subotice 3,500, a interesantna je situacija kod Radničkog iz Niša, čija nezvanična stranica (13.000) ima čak 10.000 više u odnosu na zvaničnu (3.000)?!

Eto možda i najboljeg pokazatelja zašto su tribine na stadionima prazne. Utisak je da se klubovi, ako izuzmemo Crvenu zvezdu i Partizan, praktično ni ne trude da kako-tako animiraju navijače, makar preko društvenih mreža.

Što se preostalih timova tiče, Zemun ima nešto preko 2.000, Bačka ima 4.700 pratilaca, Radnik iz Surdulice ima 2,600, Mačva iz Šapca 5.600, dok je „fenjeraš“ po broju pratilaca lučanska Mladost sa tek 1,700 navijača koji prate zvaničnu Fejsbuk stranicu kluba.

Postavlja se pitanje zašto klubovi širom Srbije ne pokušaju da iskoriste privilegije koje pružaju moderne tehnologije i kroz zanimljive akcije privuku ljubitelje fudbala? Iz današnje perspektive, čini se da nemaju šta da izgube.